RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU 3-4 LATKI
6:00 - 8:00 |
Schodzenie się dzieci, zabawy wg inwencji dzieci w kącikach tematycznych, zabawy i gry dydaktyczne, praca z dzieckiem zdolnym i ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, zabawy konstrukcyjne, badawcze, zabawy integracyjne. |
8:00 - 8:15 |
Ćwiczenia poranne, czynności porządkowe. |
8:15 - 8:30 |
Czynności higieniczno - samoobsługowe związane z kulturą spożywania posiłku. |
8:30 - 9:00 |
Spożywanie posiłku. |
9:00 - 9:20 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9:20 - 9:30 |
Prace porządkowe, zabiegi higieniczno-sanitarne, prace samoobsługowe związane z ubieraniem i rozbieraniem obuwia i odzieży. |
9:30 - 10:45 |
Zajęcia na świeżym powietrzu, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze. |
10:45 - 10:55 |
Czynności samoobsługowe, czynności porządkowe, czynności samoobsługowe związane z kulturalnym zachowaniem się. |
10:55 - 11:15 |
Spożywanie obiadu (zupa, deser). |
11:10 - 13:00 |
Dzieci 3- letnie- leżakowanie (w zależności od potrzeb dziecka) zabawy swobodne dzieci ulubioną zabawką, (obserwacje pedagogiczne), zabawy wg inwencji dzieci w kącikach tematycznych, zabawy i gry dydaktyczne, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy konstrukcyjne, badawcze, zabawy integracyjne. |
13:00 - 13:30 |
Prace porządkowe w kącikach zainteresowań, pełnienie dyżurów dziecięcych, zabiegi higieniczno-sanitarne, obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna z dzieckiem. |
13:30 - 14:00 |
Spożywanie posiłku (II danie), czynności organizacyjne związane z zachowaniem się dziecka w grupie. |
14:00 - 16:00 |
Zabawy integracyjne, zabawy badawcze, tematyczne, dydaktyczne, zabawy na świeżym powietrzu, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy integracyjne, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne. |
Realizacja
podstawy programowej w godz. od 8:00 do 13:00
RAMOWY
ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU 5-6 LATKI
6:00 - 8:00 |
Schodzenie się dzieci, zabawy wg inwencji dzieci w kącikach tematycznych, zabawy i gry dydaktyczne, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy konstrukcyjne, badawcze, zabawy integracyjne. |
8:00 - 8:15 |
Ćwiczenia poranne, czynności porządkowe , czynności higieniczno-sanitarne. |
8:15 - 8:30 |
Czynności higieniczno-sanitarne związane z kulturą spożywania posiłku. |
8:30 - 9:00 |
Spożywanie posiłku. |
9:00 - 10:00 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
10:00 - 10:15 |
Prace porządkowe, zabiegi higieniczno-sanitarne, prace samoobsługowe związane z ubieraniem i rozbieraniem obuwia i odzieży. |
10:15 - 10:35 |
Zajęcia na świeżym powietrzu, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze. |
10:30 - 11:00 |
Zabawy dowolne. |
11:00 - 11:30 |
Czynności samoobsługowe, spożywanie obiadu (zupa, deser). Czynności porządkowe, czynności samoobsługowe związane z kulturalnym zachowaniem się.
|
11:30 - 13:00 |
Zabawy swobodne dzieci ulubioną zabawką, (obserwacje pedagogiczne), zabawy wg inwencji dzieci w kącikach tematycznych, zabawy i gry dydaktyczne, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy konstrukcyjne, badawcze, zabawy integracyjne, spacery i wycieczki, zajęcia ruchowe na powietrzu i w sali. |
13:00 - 13:30 |
Prace porządkowe w kącikach zainteresowań, pełnienie dyżurów dziecięcych, zabiegi higieniczno-sanitarne, obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna z dzieckiem. |
13:30 - 14:00 |
Spożywanie posiłku (II danie), czynności organizacyjne związane z zachowaniem się dziecka w grupie. |
14:00 - 16:00 |
Zabawy integracyjne, zabawy badawcze, tematyczne, dydaktyczne, zabawy na świeżym powietrzu, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy integracyjne, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zabawy wspierające wielostronny rozwój dziecka. |
Realizacja podstawy programowej w godz. od 8:00 do 13:00